Renoveringskaos, stress & Klara

Hej på er!
Nu var det ett tag sen igen. Sommaren har varit fullsmäckad med allt möjligt, jobb och renovering mestadels. Nu sitter jag i ett nyrenoverat kök som är (nästan) helt färdigt. Köket är hemskt fint i naturnära färger, nya växter pryder fönsterblecket och jag har fortfarande inte kunnat släppa hur häftigt det är med IKEA-dämparna på skåp och lådor (man vänjer sig farligt fort - jag går och smäller i alla andras kök hela tiden numera). Hallen däremot... Hallen är full av bråte, och jag skojar inte. Vardagsrummet är ännu värre, och värst av allt är blivande barnkammaren. Hallen får vi nog ordning på om några dagar, det är mest att det står en massa skräp där. Golvlisterna är inhandlade och ska bara sågas till och limmas fast, sen kan vi till och med ha skoställ igen! Wow. Man lär sig uppskatta en hel del prylar när man lever i ett renoveringskaos. Barnkammaren och resten av vardagsrummet får vänta i tre veckor tills nästa lön kommer och jag hoppas att jobbet inte tar någon evighet sen, för det börjar bli ont om tid. Idag är det 90 dagar kvar till beräknad förlossning, vilket betyder att om tre veckor är det nio veckor kvar. Nio veckor är inte särskilt lång tid, åtminstone inte när man pratar om renovering som ju alltid tar längre tid än man tror. Jag biter på naglarna och hoppas på det bästa, helt enkelt. =)

På torsdag åker jag & Trollkarlen & Liten till Vadstena för att övernatta hos Lilla Mjäk och sedan ta med henne till Helltown, blir där i några dagar innan det är dags att dra sig mot Skåneland igen. Jag längtar. Tokmycket, faktiskt.

Men nu är det ju såhär, att om man har ett nytt kök måste man såklart ha en ny kökshjälpreda. Hennes namn är Klara och jag har fallit pladask för henne. Mönstret finns på Ulliga gulliga, klänningen är lite omgjord efter eget tycke, vad tycks?



Kommentarer
Postat av: Lilla mjäk!

Yey, snart ska jag bli faster.. Var en kusin här som när han fick veta sa.. Jaha FASTER Emma, där åldrades du genast 20 år. haha



Det ska bli helt fantastiskt trevligt att få besök av er =D



Klara är jättefin!



"Underbara, himmelsklara Klara.

Var kan du vara?

Jag önskar förtvivlat du var här"

2010-09-06 @ 15:32:59
Postat av: Faster B

Otroligt vad ni är flitiga! Även om det alltid tar tid med renoveringar, så tror jag faktiskt att ni kommer hinna fint. Klara är ju en riktig liten pärla. Du börjar bli en riktig musmamma nu. ;0)

Emma: Du är väl inte gammal! Lotta & jag blir ju till & med gammelfastrar. ;0) Det är sketanskul att vara Faster. Jag har dessutom världens bästa syskonbarn & syskonbarnbarnet kommer naturligtvis vara minst lika grymt!

Ha det så mysigt när ni får träffas! Kramis!

2010-09-06 @ 21:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0