Järbo Molly

Hej!
Var inne på Panduro på Väla för ett tag sen och hittade Järbo-garnet Molly. Någon som testat det? Hur mysigt som helst. Jag hade tänkt att det skulle bli en halsduk, men virknålen sa nåt helt annat. Vad tycks om min första virkade mössa? (Det som syns i bakgrunden är nya köksgolvet - snyggt va? Vi tyckte att det var så snyggt att vi kommer att ha likadant golv i hela lägenheten, bortsett från badrummet.)


Det kommer flera, tro mig, men jag måste nog skrapa ihop lite pengar innan jag far dit och köper mer garn. Trollkarlen kommer att bli tokig på mig och min garnförbrukning förr eller senare... Jag tänkte gå efter det här mönstret, men ändrade lite allt eftersom. Jag ångrade mig i slutet när jag insåg att mössan inte alls skulle bli som jag ville, men då var det så dags. Jag hade redan repat upp och börjat om så många gånger, och den här gången kunde jag ju ändå ha mössan, så jag tänkte att den fick duga åt mig ändå. Huvudet lär inte frysa i den i alla fall, och det är ju det som är huvudsaken! (Hemskt snitsigt, jag vet ;)

Jag har påbörjat en ny kompis idag, en kompis som ska få flytta en bra bit, till hemlig ort där jag tror den kommer att göra mer nytta än den skulle göra här. Hemligt hemligt! Tror att någon kommer att bli glad, i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Faster B

Fiiin! ;0) Snart måste man väl börja ta på sig "huvudknoppsvärmare" igen. Gillar inte alls att det börjar bli kallt. :0( Tycker det är svårt att trivas i mössor. Ser liksom muppig ut hur snygg mössan än är. Men det är säkert mest "pysiskt" eller vad det nu heter. ;0)

Men en vacker dag kanske jag kommer över detta, så man kan bära grannlåt på knoppen med glädje. Ha,ha!

Kram på dig!

2010-09-09 @ 09:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0