Dino!

Godafton, kära vänner!
Idag känner jag mig extra vuxen och duktig och ansvarstagande. Igår hittade Trollkarlen en barnvagn på blocket, en Emmaljunga duovagn här i byn. Vi tänkte att vi kunde ju i alla fall titta på den, de begärde inte mer än 500 kronor för den så, varför inte? Vi åkte dit idag och kom hem (nåja, nästan hem, vi fick lämna kvar vagnen hos mina föräldrar tills vi fått lite mer ordning här hemma) med vagnen. Känns skönt att ha den biten avklarad redan nu, så är det bara bilbarnstol och skötbord som ska fixas sen. Känns bra!

När Klara blev färdig kände jag mig i starkt behov av att göra någon större amigurumi och eftersom jag redan fallit för dinosaurien i Mia Bengtssons andra bok föll valet på den. Lite småklurig var han allt att göra, men visst blev han ganska charmig?


Tyckte att håret var lite svårt att få till, blir till att öva lite tills nästa gång tror jag. Kan ju alltid träna på den här sötnosen. Har en känsla av att Faster B kommer att bli särskilt förtjust över den där lilla rackaren.

Jag måste få visa en annan bild idag också, en som inte alls har med pyssel att göra. Trollkarlen handlar i perioder en del på Tradera (mja, jag är nog lika skyldig jag...) och häromdagen damp det ner ett litet paket i brevinkastet. Jag blev en aning förvånad, jag visste inte att han hade köpt något, men han tittade bara klurigt på mig och jag kan mycket väl förstå varför, när det som rymdes i det lilla paketet var det här!


Ett par alldeles underbara Converse till Liten! Det dröjer ju såklart ett tag innan h*n kan ha dem, men ändå. Jag har nog aldrig sett ett par sötare skor. Har du?

Kommentarer
Postat av: Faster B

Men hallå vilken sötnos till dino!!! Du är så himla duktig!!! ;0) Ja, du har så rätt kära du. Den där underbara kotten skulle jag allt vilja beställa om du nu hinner & orkar "träna" på mjuka taggar. He,he! Ingen panik bara! Jag sitter ju inte i sjön vad det gäller brist på kottar. Fniss

Miljoner kramisar!

2010-09-06 @ 20:57:09
Postat av: Faster B

Glömde ju säga att skorna var urgulliga! ;0)

2010-09-06 @ 20:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0