Fortfarande problem...

Hej kära ni!
Jag har fortfarande problem med att ladda upp grejer på bloggen från min egen dator och eftersom det blir en hel del extrajobb att fixa det från Trollkarlens dator så tar det lite tid mellan uppdateringarna... Fast... Jag var inte jättebra på att uppdatera innan heller, så det känns som att det där mest blev en undanflykt...=P

Hur som helst, jag virkar vidare i tillvaron och har provat på lite andra grejer än bara amigurumi nu. Jag har till exempel gjort min första sjal och två par torgvantar...=) Har såklart blivit lite amisar också, går ju inte att motstå, men jag försöker ändå bredda mina kunskaper lite.

 



Såhär ser sjalens mönster ut - inte riktigt lika fint som på originalet, men helt klart fint nog åt mig! Mönstret hittade jag på roman sock, som för övrigt är en riktig guldgruva när det gäller inspiration!





De här vantarna är sanslöst varma och goa, lite stickiga dock eftersom det är ull, men... Äh. De är mysiga helt enkelt! Mönstret hittade jag här.





Jag ägnar en hel del tid åt att kolla runt på folks bloggar och försöker hitta inspiration och nya mönster. Jag fastnade direkt för Idas underbara torgvantar! Jag gjorde ett försök till att försöka göra nåt åt det hållet, men helt bra blev det inte. Å andra sidan så var det första gången jag försökte göra något slags eget mönster, så jag har inga större krav på mig själv i det läget. Ska prova göra ett par till så småningom, men jag ska ta och fundera lite först...=) Är det någon av er som har tips så får ni hemskt gärna komma med dem!

Nej, nu får det nog räcka för stunden. Har lite annat att visa också, men det får bli senare. Mina föräldrar är bortresta under veckan och jag har fått äran att vara sällskap åt deras katt Tiger, så nu får jag nog gå hem till honom och gosa lite.
Ha det underbart, allihop!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0