Renovering, paddor & Molly

Godmorgon!

Min kropp tyckte tydligen att jag sovit färdigt nu, lite irriterande med tanke på att jag inte ska börja jobba förrän vid halv tolv... Men så kan det vara ibland!

Den senaste veckan har assisterat mamma lite när hon har renoverat i hallen hemma hos dem. Jag måste säga att det var på tiden. Hallen är trots allt det första intrycket man får när man kommer in i ett hus, och den hallen... Ja. Den var inte att leka med. Orange vävtapet, grå plastmatta och en väldigt, väldigt mörk korktapet på fondväggen. Javisst! Det låter underbart vackert, eller hur (jag vet, jag lider av extrem sarkasm)? Trätaket är numera lite halvvitt, så att man ser ådringen i träet. Vävtapeten är målad vit, alla dörrkarmar och garderobsdörrar nymålade vita och på fondväggen sitter numera en vacker vit tapet med stora svarta blommor med inslag av silver. Låter lite bättre, eller vad säger ni? Nu är det "bara" den nya plastmattan som ska in och listerna som ska upp igen. Längtar tills allt är klart så att man kan få se resultatet, men det känns bra. Om någon skulle ha missat det så tycker jag att renoveringar är himla kul - dock är det inte lika kul att leva i kaoset, åtminstone inte när man bor i lägenhet och inte har så mycket plats. Bästa renoveringen jag varit med om var -98 när mamma och pappa renoverade köket, som också skrek efter hjälp. Under tiden köket fixades fick vi ha ett provisoriskt kök i vardagsrummet, disken fick tas om hand i tvättstugan i källaren... Det kändes lite camping över det hela, och eftersom jag är uppväxt med camping kändes det som ett kärt återseende.

Men nog om det! För ett tag sen hittade jag den här underbara lilla paddan på Amigurumi på svenska. Mönstret kommer ursprungligen från Roman sock och jag var såklart tvungen att prova.



Just den här paddan är min andra - den första jag gjorde stal Filidutt och roade sig kungligt med, så kungligt att den gick sönder. Filidutt tycker om att stjäla mina virkgrejer - garn, virknålar & amisar. Just den här amigurumin var i ganska lagom storlek för henne, och hon är väldigt glad i att bära på saker och ting. Jag tror det har med rasen att göra, att de gärna gör så, men jag vet faktiskt inte. Hur som helst såg det väldigt roligt ut när hon sprang runt med den, hon hade lyckats bita tag i bakdelen på paddan så att det såg ut som att den tittade fram ur hennes mun. Jag och Trollkarlen satt i soffan och skrattade och hade inte hjärta att ta den ifrån henne, så istället virkade jag en till med lite mer kattvänliga ögon.

I bakgrunden på den sista bilden på paddan skymtar något orange... Och det är ingen mindre än Molly!



Mönstret till Molly hittade jag här. Det står att det är en katt, men visst ser det ut som en räv? Åtminstone i de färgerna, jag tänkte prova göra en till i andra färger och se om det blir mer kattlikt då. Det har väl inte undgått någon att jag är lite kattokig...=)
Molly blev klar en kväll hos mina föräldrar och pappa fick den stora äran att döpa henne (så slapp jag försöka tänka till... Namn är svårt!).

Det var allt för den här morgonen, nu ska jag se till att få i mig lite te så att jag piggnar till lite. Ha en bra dag nu!

Kommentarer
Postat av: Em

Åh, jag gillar din räv mycket mer än min kattgris..grej! Tack för din kommentar! :)

2010-04-06 @ 17:49:48
URL: http://emlouandfriends.blogspot.com
Postat av: Fridah

Men guuud så söta små bin! Och paddan var ju helt fantastisk :D

Gud så duktig du är Johanna!



KRAM

2010-09-24 @ 08:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0