Bloggstrul!

Hej!
Har haft problem med att ladda upp bilder här ett tag nu, men konstigt nog kunde kära Mjäk göra det åt mig, så, nu är jag tillbaka igen!

Jag måste bara säga att jag verkligen har fastnat för det här med att göra små lådor, gärna med fönster av OH-plast. Hur sött som helst! Har gjort ett par stycken som kommer upp inom kort.

För ett tag sen började jag använda ett skissblock till pysslet för att kunna rita upp skisser, räkna på mått och sånt och så vidare. Efter ett tag tröttnade jag på den fula framsidan, och såhär blev resultatet efter lite fixande...=)


Passade på att göra ett gratulationskort också, när jag ändå var igång.


En annan sak jag fastnat lite för är det där med fonter. Råkade hamna på Mirabylls blogg och hittade en massa roliga grejer att ladda ner till datorn och sen skriva ut och använda i kortmakeriet. Jag är förvisso en sån där som tycker hemskt mycket om att stämpla, men själva stämplarna kostar ju en hel del. Genom att sen ladda ner en massa roliga och vackra fonts kan man också fixa sina egna texter, som texten bakom stämpelmotivet på kortet. En ständig brist på pengar gör att man får försöka hitta nya vägar till pysslets lugn...;)

Ni har väl förresten inte missat den där nya tidningen? Magnolia Ink Magazine, en kul tidning med massor av tutorials och tips och vackra inspirerande projekt. Köp den och kolla lite, vettja! Har för mig att den kostar 69:-.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0