Nu är det (snart) jul igen

Jösses, vad tiden går fort! Nyss gick man runt barfota i gräset och nu får man beställningar på julkort. Inte klokt! Jag tycker nog, på gott och ont, ändå bäst om julen såhär i förskott. Det är nu jag har den där julkänslan och ju längre fram emot julen man kommer desto mer trött på den är jag, tokigt nog. Hur som helst, på sätt och vis är det ju bra, för jag har ju inget emot att sitta och göra alla dessa julkort som ska fixas! I år tänkte jag verkligen försöka göra alla julkort själv som ska skickas, plus då alla beställningskort också. Många tomtar har blivit framskissade och målade och utklippta och jag funderar på om det inte finns nåt ställe som man kan göra egna stämplar på, i så fall vill jag nog få en stämpel gjord av min tomte...=) Köpte några nya julstämplar i måndags på scraproom och panduro, men det hjälper inte mycket när det är specifikt min tomte folk är ute efter...=P


 

Jag provade att göra liggande chokladkort den här gången, eftersom tomten är så bred, men kom fram till att det nästan var lättare att göra dem stående ändå. Det blev i alla fall två liggande kort till just den beställningen. Pappret är köpt på Scraproom och bandet är från Panduro.

 

 

 

Såhär ser kortet ut invändigt, med god jul-stämpel och ficka för chokladen.

 

 



Från sidan - en av mina favoritgrejer är 3D-kuddar. Jag tycker att de lyfter korten lite och gör dem lite djupare, eller vad man ska säga. Vad tycker ni?




Sist men inte minst passade jag på att limma fast en sån här liten lapp på baksidan av kortet. I en beställning jag håller på med ville köparen att jag skulle signera korten, men eftersom jag är hopplöst dålig på signaturer och ungefär där föddes idén om lapparna. Stämpeln är från October Afternoon.
Nu är det bara chokladen som saknas!

Hoppas att ni har det bra därute i cyberspace och glöm inte lämna en liten kommentar så jag vet att ni finns där! ;)

Kommentarer
Postat av: Wincent

Jag misstänker att du är väl medveten om att jag finns och läser varje bokstav du skriver.



Chokladkorten är en favorit. Inte överdrivet jobbiga att göra, kostar inte en förmögenhet, går att göra personliga, en perfekt liten gåva. Tomtarna är väldigt söta.



Jag gillar inte julen alls. Alla har alltid så höga förväntningar, alla (inklusive jag) köper saker till nära och kära bara för att det är jul, inte bara för att man vill. och det tycker jag är fel. Jag önskar att folk gav varandra saker när som helst under året bara för att.. Men det är svårt att bryta sig loss och gå emot alla dessa traditioner utan att det blir fel. Sen är det ju en del andra saker som gör att jag inte kan se på julen på samma vis som andra. Det där med M & H, O & I.. m.m. Skulle kunna fortsätta med denna text i evigheter, men jag avslutar nu innan jag går för långt.



Ta hand om dig käraste syster!

Kramar.

2009-10-29 @ 15:58:23
URL: http://pikkusisko.blogg.se/pyssel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0