Liten virkad tomte á la Fröken Elsa

Hej igen!

De senaste dagarnas intensiva virkande sätter sina spår i min kropp och det börjar kännas lite motigt, men jag vill inte sluta, det är ju så himla kul! Korgen jag påbörjade häromdagen blir antagligen inte klar förrän till slutet av månaden - garnet tog slut när jag hade 1/3 varv kvar, men jag är ganska nöjd hittills...=)

Eftersom jag inte kunde komma längre på korgen beslöt jag mig för att prova ett mönster jag hittat hos Fröken Elsa på små virkade tomtar och efter lite knåpande kan jag nu stolt visa upp min allra första virkade tomte...=) I mönstret stod det att man skulle limma fast näsan, skägget och luvan men jag tog lite sytråd och sydde fast dem istället. Det enda jag ska lägga till är en liten tråd i luvan så att man kan hänga upp tomten i jul. Tomten är lite drygt 7 cm hög, virkad med (något så lämpligt som) Marks & Kattens Nissegarn (100% acryl) och 2½mm virknål. Börjar bli lite småsugen på att prova göra lite egna mönster också... Men mer om det en annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0