Back on track!

Inatt kom jag att tänka på att det var väldigt, väldigt längesen jag gjorde något inlägg här och fick plötsligt massor av inspiration till vad jag skulle skriva och hur jag skulle fota mina alster så att jag kunde lägga upp bilderna här, men eftersom nätterna trots allt är till för att sova fick jag snällt gå och lägga mig istället för att sätta mig här och vara kreativ. Idag kommer jag naturligtvis inte alls ihåg vad det var jag tänkte göra, men det känns som att mitt behov av att uppdatera bloggen växer sig lite väl starkt för att jag ska hålla mig härifrån längre...

Renoveringen är i princip klar, det är lite taklister och elementskydd som ska inhandlas och sättas upp, men i övrigt är det klart. Det nya pysselrummet är nästan i ordning, men jag har inte riktigt hunnit känna in mig i rummet än och har inte fixat så mycket därinne än, alla mina krafter gick åt vid renoveringen och jag har nog inte riktigt hunnit återhänta mig än, tyvärr. Därmed inte sagt att jag legat helt och hållet på latsidan, inte alls! Dessvärre har jag inte någon direkt koll på vad det är jag har gjort, egentligen.

Jag kan ju alltid börja med en liten uppdatering om livet här på Solslätt. Till att börja med har vi fått 36 nya inneboende - vi har tagit steget och köpt akvarium. Jag tänker inte ens försöka fotografera alla fiskarna och lägga upp bilderna här, men här kommer ett par av dem


Praktbotia - Chromobotia macracanthus



Blå gurami - Trichogaster trichopterus

Jag hade faktiskt ingen aning om att fiskar var så pass roliga att ha, visst tycker jag det är trevligt att åka till Tropikariet i Helsingborg (http://www.tropikariet.com/go/sv/) och titta på hajrevet, men jag har inte direkt velat ha fiskar hemma. Jag har hur som helst helt ändrat uppfattning! Vilka underbara små varelser de är! Det är inte mycket jag numera finner så avkopplande som att titta på fiskarna när de simmar runt och leker med varandra. Vi hade dessutom lite tur, bara en vecka efter att vi fått hem akvariet fick vi en liten guppybebis som senare fick sällskap av ett gäng andra guppybebisar som vi fick från en på Trollkarlens jobb.

Vi har också tagit ett stort beslut angående en annan inflyttning; om så lite som en och en halv vecka flyttar det in en liten kattunge här. Det var inte ens jag som föll för den lilla sötnosen, det var Trollkarlen som skickade ett sms och skrev i princip att han ville ha en kattunge...;) Jag tackar inte nej, det är då ett som är säkert! Katten är av rasen Maine Coon och ska troligtvis heta Filidutt. Fabian och Filidutt, låter inte det fint?

Jag har hunnit ha besök från lilla Mjäk ett par gånger också, har inte blivit så mycket pysslande men väl en massa annat! Vi har åkt runt och spanat på saker och ting, i somras körde jag upp till Östergötland och hämtade henne och på vägen tillbaka till Skåne stannade vi till i ett samhälle som heter Hovslätt och gick runt och fotade vattenfall. Det blev mååånga bilder och jag tänker inte tråka ut er med resten av bilderna, men här är ett av fotografierna jag tog där.

 

Så... Slutligen till det bloggen egentligen skulle handla om... Pyssel. Jag har som sagt inte pysslat särskilt mycket på sistone, men lite har det blivit. Det mesta har jag inte brytt mig om att fotografera än så länge heller, så ni får allt nöja er med två bilder än så länge. Den första är på en fotlänk som jag hittade mönster på här, den andra är faktiskt mitt eget mönster - det första mönster jag försökt mig på att göra över huvud taget. Duken kostar 80:- + eventuell frakt om någon skulle vara intresserad, mönstret behåller jag för mig själv än så länge...;) Är du intresserad av att köpa någonting över huvud taget som finns här eller om du vill beställa något eller fråga något, tveka inte utan skriv!

 



 

Som avslutning skulle jag vilja tipsa om en artist jag själv nyligen upptäckt. Han heter Caj Karlsson, kommer från Blekinge och gör underbart vackra texter. Här hittar ni en av hans låtar på Youtube.

Ha det riktigt bra nu! (Och skrivskrivskriv!)


Kommentarer
Postat av: fenix

ÄLSKAR!!! :D :D

2009-10-01 @ 22:42:25
URL: http://fenixthebasketcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0