Ansiktsmask & smått och gott

Häromdagen passade jag på att skämma bort mig själv med en liten ansiktbehandling. Såhär skrämmande kan man se ut då! =P



Masken gjorde jag själv och tänkte bjuda på receptet som är hämtat ur boken Naturkosmetik som du kan göra själv av Maria Löfstedt och Pálla Másdóttir (ISBN 91-7715-519-X). Ett enkelt recept med ingredienser man har hemma!

Havregrynsmask
Ingredienser till en behandling:
  • 15ml flytande honung
  • 1 äggula
  • max 60 ml fina havregryn
Blanda honung och äggula i en liten skål. Blanda i så mycket havregryn att det blir en mjuk creme. Fördela den jämnt i hela ansiktet utom området runt ögonen. Låt masken verka i 15 minuter. Skölj av masken med ljummet vatten och torka ansiktet försiktigt med en handduk.



Den här dagen har gått i virkningens tecken, jag har virkat från morgon till kväll. Underbart roligt, men desto jobbigare för högerhanden och armen... Har även varit i Ängelholm och tittat på fiskar och köpt garn. Trollkarlen skulle köpa fiskar till en grabb på jobbet och så råkade en liten guppyhona följa med oss hem också. Väldigt vacker liten individ och jag hoppas på söta små guppybebisar från henne också...;) Vi fick också hem en något större praktbotia och en blå gurami till. De något sorgligare nyheterna är att en av guppypojkarna dog idag...=( Tragiskt, men så är livets gång.

Nu blir det mer virkning, varm oboy, pringles och popcorn. Hoppas ni har en riktigt trevlig fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Wincent

Iiik, läskig bild. =P



Va? blev det flera fiskar? måste uppdatera min lista.. Tror att jag blivit smått besatt..

2009-10-03 @ 01:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0