Fler anteckningsblock - modell större

Hej igen! Äntligen helg med tid för massor av pyssel, som jag har längtat efter det här! Jag tjuvstartade lite redan i förrgår, men då var det ju röd dag, så det kan väl inte räknas som tjuvstart då? Hur som helst så tog mina små anteckningsblock slut sist, eftersom jag inte visste om det var kul eller skulle bli bra så köpte jag bara ett 5-pack. Nu var det ju kul och jag ångrar lite att jag inte köpte fler på en gång, men jag hade ett gäng andra anteckningsblock, utan framsida, som bara låg och väntade på att få bli lite snyggare.
Såhär ser anteckningsblocket ut:



Inte jätteläckert, eller hur? Jag hade sett den här idén på Stampin' Academy (som jag skrev om i förra inlägget) och har använt deras teknik. Det är dock väldigt enkelt. Vad jag gjorde var att jag mätte upp bredden+tjockleken+bredden (i det här fallet 10,5+0,8+10,5cm) x höjden (15,9cm). Sedan skar jag till grundpapperet och präglade vid 10,5cm och 11,3cm (hör av er om det verkar komplicerat, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara det här utan att ni blir ännu mer förvirrade...). Därefter limmade jag fast baksidan av blocket mot insidan av "pärmen" och satte igång att dekorera... Glöm inte bort att tänka ut hur du vill ha det från början, jag gjorde det misstaget på den första jag gjorde och fick trixa länge och väl för att försöka få dit bandet. Jag brukar försöka utgå från en skiss när det är något större jag gör, men det är mest för att jag är så förvirrad att det är lätt hänt att jag glömmer bort vad jag sysslar med...

Såhär blev resultaten i alla fall!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Nu har jag kikat in hos dig.

Vad duktig du är. Kanon! Det bästa jag sett på länge.

Jag kommer snart tillbaka igen.

:) Maria

2009-06-09 @ 20:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0