Trollkort

Efter en omtumlande och jobbig dag (även om den också varit trevlig, till viss del) kände jag att jag behövde få koppla av med lite pyssel. Häromdagen stämplade jag lite med de nya stämplarna och skar ut ett par av dem. Den ena jag skar ut var det glada trollet som jag köpte från Stämpelboden i söndags. Jag tänkte att trollet skulle få muntra upp mig och det resulterade i det här kortet.



Skissen till kortet gjorde jag igår på Activa när jag inte hade något bättre för mig. Jag har, som ni säkert vet, inte gjort särskilt många kort i mina dagar, men jag tycker alltid att det känns lättare om man gör någon slags skiss eller liknande så att man har lite koll på vad man tänker göra. Gör jag inte det har jag ingen koll och då blir det vanligtvis ingenting alls gjort (eller som igår, att jag bara stämplar lite hejvilt...). Ett tips om ni inte vet riktigt hur ni ska lägga upp kortet är att kolla runt på nätet. Det finns TUSENTALS bloggar och sidor om den här sortens prylar, många av dem är naturligtvis amerikanska, men även om man skulle råka ha svårt att förstå språket spelar det ingen roll, det är ändå bara bilderna man behöver. Det finns dock många svenska sidor också, googla på scrapbooking eller kortmakeri eller något annat spännande så kommer det säkert upp något av intresse! Jag ritade av ungefär hur korten var upplagda, kanske la dit något eget eller drog ifrån något av deras, men efter det stadiet försöker jag att inte titta mer på andras alster - risken är att man kopierar dem alldeles och inte kommer på några egna idéer alls.

Hoppas att jag själv kan inspirera någon nu, efter all inspiration jag snott från andra under de senaste dagarna! =)
Ha det bra därute i pysselvärlden!
/Johanna

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack :)

2009-04-07 @ 22:10:21
URL: http://kawasart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0