GIMP

Jösses, vad jag bråkar med bildredigeringsprogram! Fick veta att det inte var så konstigt att Photoshop inte fungerade som det skulle, var tydligen någon bugg i det om man körde det i mitt operativsystem eller nåt sånt som jag inte heller förstod något av och därför fungerade inte alla funktioner. Trist! Men, något som är både billigare (kostar gratis) och antagligen ganska bra är GIMP som finns att laddas ner lite här och var. Googla - det var så jag gjorde. Min bror har tjatat om Ubuntu och GIMP och allt möjligt hur länge som helst och i min frustration laddade jag ner GIMP för att se om jag kunde få det att fungera där. Hör och häpna! Efter många om och men fick jag det nog nästan som jag ville ha det...=)

Idag har jag inte ens brytt mig om att klä på mig, har gått omkring i pyjamas och morgonrock hela dagen, låtit bli att diska, tittat på film och pysslat. Måste försöka fixa färdigt alla beställningar nu innan den 16:e, så jag har lite tidspress på mig. Med andra ord - jag har varit lite produktiv idag, gjort klart en beställning med små julkort och sen gjort ett stort julkort som är en del av en annan beställning. De kräver lite mer tid och planering men är också roligare att göra, inte minst för allt utrymme man har att leka med...!

Såhär blev resultatet - vad tycks?


Kommentarer
Postat av: Mjäk

Finfint! Den stämpeln är fantastisk!

2009-12-09 @ 21:28:14
Postat av: Celena

Testa http://www.picnik.com <-- Mitt redigeringsprogram!

2009-12-10 @ 16:21:47
URL: http://celineangelic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0