Nålbundna prylar & lite vattenfärg

Usch, vad jag har blivit seg med att lägga in bilder i datorn! Hur som helst, de nålbundna sakerna jag lägger upp idag fixades ihop för ett tag sedan, raggisarna blev klara för ett par veckor sedan och vantarna blev klara i lördags. Helt färdiga är de naturligtvis inte, jag tänkte tova dem också, och kanske vågar jag mig även på att brodera något på dem, vi får se.






Sen tänkte jag slänga upp en bild på tomtarna jag målet med vattenfärgspennor (vet inte vad det heter, smidigt är det i alla fall). Jag tänkte att de skulle få pryda gåvopåsar och/eller chokladkort. Detta är för övrigt ett bra tips till alla oss som vill så mycket och inte har råd med allt - försök måla eget istället för att köpa nya stämplar och sånt jämt, det är trots allt svindyrt.




Jag återkommer med bilder när jag har blivit färdig med mina små projekt. Tack och hej sålänge!

Kommentarer
Postat av: Wincent

Åh vilka härliga vantar =) och sockorna med för den delen, önskar att jag kunde göra sockor och vantar. Tomtarna är tok-söta, tror förresten att det heter något så enkelt som akvarellpennor.

2008-10-29 @ 20:21:49
URL: http://pikkusisko.blogg.se/pyssel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0