Krya på dig, mamma!

För ett tag sen hittade jag en bok på ICA Maxi som jag blev helt förälskad i - Älskade katter heter den, och är en liten bok med illustrationer och lite text som är väldigt passande för just katter. När mamma fick en förkylning på allt annat elände så kände jag att hon nog skulle bli glad över den där boken. Men, pyssloman som jag ju är kan jag ju inte ge bort en present till min kära mamma utan att göra nåt kul av det, så kugghjulen började snurra och jag provade mig fram lite och fick till slut fram det här lilla kortet:



Jag älskar nog det här papperssnöret nästan lika mycket som Filidutt gör - Hon är helt galen i det och försöker stjäla det från mig hela tiden. Tokiga, älskade katt...=)

Det blev ungefär som en presentask, fast ändå ett kort, eller vad man ska säga.

Såhär ser boken ut. Ni som älskar katter - köp den! Den är hur mysig som helst. Den finns också om sport och hundar och en massa annat gojs som för mig inte är hälften så intressant som katter.

Om det är någon som är intresserad av att göra ett sånt här kort så har jag försökt pilla ihop en liten beskrivning på hur jag gjorde, så varsågoda!

1. Skär till pappret med måtten 27,2cm x 25,7cm.

2. Prägla 12,6cm in från ena kortsidan, 3,1cm från andra kortsidan och 7,1cm från varje långsida som bild nr 1 visar.

 

3. Prägla 11,5cm in från kortsidan, 2cm in från andra kortsidan och 6cm in från varje kortsida som bild nr 2 visar.

 

 

4. Klipp bort hörnen så att du får en figur som ser ut som på bild nr 3.

 

 

5. Vik alla präglingar och veckla ut igen, sätt i boken och vik in den lilla fliken, sedan den nedre, den övre och till sist den stora.

 

6. Knyt fast bandet, dekorera framsidan och gör någon glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0