Pysseldag med mamma

Idag har jag umgåtts med mamma hela dagen, hur trevligt som helst! Vi började med en kopp te (mamma åt frukost) och melodikrysset, som vi faktiskt löste! Duktigt av oss...=) Sedan bar det av till väla efter en gosstund med Tigern. Vi shoppade loss på vita kläder och spillbitar av tyg. Lunch på Tasty House, My jobbade idag. Sedan åkte vi hem och satte igång med att tvätta kläderna. Under tiden kläderna var i tvättmaskinen körde jag hem och hämtade lite grejer, sen tillbaka till 5:an och satte igång och ritade av mönster till en Tilda-katt som jag ska sy om någon dag eller så. När kläderna väl var färdigtvättade gick vi loss på batikfärgen mamma fick av mig & Oskar i julklapp. Det var riktigt kul och ganska enkelt. Färgen och fixermedlet köpte jag på Panduro (fick beställa, de hade inte i butiken på väla...). Beskrivning finns i pdf-format på Panduros hemsida, eller så kan man göra det lätt för sig och kolla här.

Såhär såg det ut när vi höll på:

              

Bilder på resultatet kommer så fort kläderna har torkat. Jag blev själv väldigt nöjd och har redan börjat fundera på hur jag ska knyta nästa gång vi får för oss att prova!

Igår gjorde jag även klart pandan i pärlor, det nästsista djuret av beställningen. Påbörjade även en kobra, men blev inte nöjd med färgerna så jag får börja om igen.


Kommentarer
Postat av: Mjäk

Det låter som att du haft en riktigt bra dag! =D

2009-02-22 @ 00:14:07
URL: http://pikkusisko.blogg.se/pyssel
Postat av: Pillan

Va mysigt med en pysseldag med sin mamma!

Tack för din gulliga kommentar i min blogg! Kram

2009-02-23 @ 14:01:47
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Pillan

Va mysigt med pysseldag med sin mamma!

Tack för din gulliga kommentar i min blogg :-))

2009-02-23 @ 14:03:06
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0