Korgar & hemliga kompisar

Hej!

Ibland har man sådär extra prövande morgnar. Den här morgonen var sådan. Klockan åtta skulle jag infinna mig hos barnmorskan och göra något slags sockerbelastningstest, för att se så att jag inte löper någon risk att få graviditetsdiabetes. För att göra det här testet krävdes det att jag inte skulle äta någonting efter midnatt, och sen skulle jag då dricka en sockerlösning vid åtta. Sedan fick vi komma in och mäta magen och lyssna på hjärta och grejer, och sen skulle vi sitta i hela två timmar och vänta på att ta blodprovet, som för övrigt såg bra ut. Trollkarlen följde såklart med dit, snäll som han är, och jag hade självklart väskan full av garn och virknålar och mina planer på den där hemliga kompisen, som nu nästan är färdig! Men, jag håller den hemlig ett tag till, tills den har skickats iväg och mottagits av sin tilltänkta ägare...=)

Häromdagen hittade jag ett mönster som jag kände att jag ville prova, jag verkar ha fått dille på väskor och korgar och sånt nu helt plötsligt. Tyvärr verkar det svårt att få tag i mönstret på nätet för tillfället, vet inte hur det kommer sig men sidan jag hämtade det på verkar inte riktigt finnas kvar. Jag har filen som pdf, men mönstret var väldigt lätt. Undrar du hur jag gjort är det bara att fråga!


Jag virkade med ullgarn och en virknål på 3mm, men allt det där kan man ju göra precis som man känner för och vad som ser snyggast ut. För tillfället får den här lilla korgen hålla reda på alla mina nycklar (vilket är välbehövligt, jag lyckas förlägga dem hela tiden), när inte Filidutt har stulit den, det vill säga.

Nu är det hög tid att sätta igång med det där lilla sista på den hemliga kompisen innan jag slänger mig i duschen och drar iväg och repar, hoppas att ni alla har en superbra dag!

Kommentarer
Postat av: Faster B

Vilken söt korg! ;0) Jag tycker i och för sig att det är VÄLDIGT nyttigt med gosisar, men här kan man ju verkligen snacka om praktisk & söt sak. Du är så duktig du min goa lilla brorsdotter!

2010-09-09 @ 09:23:38
Postat av: Helena

Hej :)

Jag skulle gärna vilja ha beskrivningen på korgen om du har den kvar. Den är verkligen superfin, jag är också inne i en virkperiod och det riktigt kliar i fingrarna.

Varma hälsningar

Helena

2010-12-12 @ 14:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0