Bröllopsgrejs

Hej!

Tänkte bara visa lådan och kortet jag gjorde till min kusin och hennes man när de gifte sig förra helgen. Jag och mamma hjälptes åt och gjorde ett musprudpar i pärlor och sedan var det upp till mig att försöka göra nån slags låda till mössen. Jag tittade runt ganska länge och försökte hitta någon bra tutorial till det, men det slutade ändå med att jag gjorde lite efter eget huvud. Tog faktiskt till och med en kartong som det varit tepåsar i och använde som grund, sen var det bara att ändra måtten...=) Kortet var superenkelt att göra, skrev ut texten på skrivaren direkt på cardstocken och sen fixade jag papper och band och sånt. Cirkeln med tro, hopp & kärlek är hämtat från Mirabyll, ändrade bara namn och datum i Word. Inuti lådan ligger alltså musbrudparet tillsammans med en dikt av Nils Ferlin och en väldig massa utstansade små hjärtan.


"Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter."

Nils Ferlin

Kommentarer
Postat av: Patrik

Det där är inte bara en dikt, den finns tonsatt också. Jag har faktiskt en inspelning på datorn där Jannika sjunger den sången.

2010-04-24 @ 10:40:37
Postat av: Emma

Underbart fin present! <3

2010-07-23 @ 16:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0