Hej & hå!

Hej på er!

Nu har jag äntligen fått tummarna loss till att visa upp lite prylar som jag fixat ihop sen sist. Jag får nog erkänna att jag inte har pysslat särskilt mycket, och det är inte så att tiden inte har räckt till, men tankarna har helt enkelt varit på annat håll. För exakt två månader sedan fick jag & Trollkarlen nämligen veta att vi ska bli föräldrar i höst, och det är ju en aning omvälvande med såna nyheter, hur välkomna de än är...=)

Till att börja med måste jag tipsa om ett community jag råkade snubbla över för ett tag sen. Tycker du om att virka och/eller sticka är det här sidan för dig, såvida du klarar av mönster på engelska. Där finns en massor av mönster, några är gratis, andra kostar, men framförallt - där finns mängder med inspiration! Så, ta en titt vettja!

Mönstret på den här minisköldpaddan kommer till exempel därifrån. Den var dock väldigt, väldigt pillig att göra, måste jag erkänna!



De här fastnade jag för direkt. Hur söta får man vara egentligen?! Jag tänkte göra några stycken och antingen göra till en mobil eller hänga upp i fönstret... Får se hur många det blir, helt enkelt. Mönstret hittar du här.

Sist men inte minst... Jag har gjort mig en egen liten Bruno Bear...=) Mönstret finns här. Jag hade en fundering på att använda mig av mönstret till huvudet, men sen göra ett eget mönster till kroppen så att den blir lite... Ja, större, antar jag, lite tjockare. Vi får väl se hur det går med det projektet.



Kommentarer
Postat av: Mjäk

Helt underbara saker! Och det är väldigt trevligt med en uppdatering så jag kan se lite vad du pysslat med. Men nu ska det väl inte dröja så länge innan vi ses igen hoppas jag!

2010-06-01 @ 15:57:51
Postat av: Faster B

Ihhhhhh! Vilka underbara sötnosar!!! Måste titta på dem live & så träffa er så klart. Saknar er! Fånigt att man inte lyckas ses oftare när man bor så nära. Var nu rädda om er alla! Kramisar!

2010-06-01 @ 20:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0